1. Informatyka odwrócona lekcja scratch
luty 2024
Wyjazd do Stambułu w ramach projektu Erasmus Plus to czerpanie z doświadczenia nauczycieli z zaprzyjaźnionych europejskich szkół, ale też wymiana informacji i dzielenie się wiedzą.
Odwrócona lekcja, znana również jako "flipped classroom", to metoda nauczania, w której tradycyjny model nauczania zostaje odwrócony. Zamiast nauczyciel wykładać materiał na lekcji, uczniowie otrzymują dostęp do materiałów edukacyjnych przed zajęciami, które mogą samodzielnie przyswajać. Na lekcji natomiast mają możliwość praktycznego stosowania wiedzy, zadawania pytań i rozwiązywania problemów, a nauczyciel pełni rolę mentora, udzielając wsparcia i indywidualnej pomocy.
Po przerobieniu części materiału z działu programowanie- scratch. Uczniowie przygotowali lekcję dla swoich kolegów i nauczycieli w formie quizów w aplikacji Kachoot. Część uczniów zdecydowała się na przygotowanie lekcji w języku angielskim. Dzięki czemu odbyła się zintegrowana nauka informatyki i języka angielskiego.
Jeśli chcesz obejrzeć zdjęcia kliknij tutaj Galeria zdjęć
Kliknij link, aby zagrać w grę [TUTAJ]
2. Matematyka z angielskim, liczebniki porządkowe
maj 2023
Tematem lekcji w klasie pierwszej były liczebniki porządkowe i ich angielska pisownia i wymowa. Liczebniki były wyświetlane na tablicy multimedialnej a każdą z liczb uczniowie wpisywali na kolorowo do zeszytów. Dzieci szybko opanowały nowe treści, dlatego poznały na tej samej lekcji angielska terminologię związaną z dodawaniem i odejmowaniem liczb. Na koniec utrwalaliśmy umiejętności, korzystając z gier w aplikacji Wordwall.
aby zagrać w grę [kliknij tutaj]
3. Matematyka, wyrażenia algebraiczne
luty 2024
W klasie siódmej na lekcji podsumowującej wyrażenia algebraiczne wykorzystaliśmy podręczniki w wersji multimedialnej oraz zasoby stron internetowych matzoo.pl, LearningApss oraz Kahoot. Uczniowie pracowali w dwuosobowych zespołach.
Mobilność edukacyjna do Stambułu na kursy podnoszące kwalifikacje w ramach realizowanego w Społecznej Jedynce projektu Erasmus Plus „Innowacyjne podejście do rzeczywistości szkolnej w obliczu pandemii COVID-19” to czerpanie z doświadczenia nauczycieli z zaprzyjaźnionych europejskich szkół, ale też wymiana informacji i dzielenie się wiedzą.
Komentarze
Prześlij komentarz